Lista dyskusyjna SAGE
Aby zapisać się na listę
Należy wysłać list na adres: sage-request@tomcat.wroclaw.pl, w którym podajemy: imię, nazwisko, czy jest się członkiem SAGE, adres poczty elektronicznej, na który mają być wysyłane listy i z którego listy będą akceptowane. Lista posiada moderatora - jest nim kolega z SAGE Janusz Dudziak. Następnie należy odczekać do czasu, aż Janusz list przeczyta i dopisze do listy - zapis na listę nie jest automatyczny.
W razie problemów prosimy dzwonić bezpośrednio do Kol. Janusza Dudziaka: 604-310.317 (NOWY NUMER!!! 2011 rok)
jdudziak@tomcat.wroclaw.pl
Gdy adres poczty elektronicznej staje się nieaktualny
Należy wysłać list na adres: sage-request@tomcat.wroclaw.pl, w którym informujemy o zakończeniu korzystania z dotychczasowego adresu pocztowego i ewentualnie podajemy nowy adres. Proszę o tym pamiętać, gdyż nie będzie możliwe dalsze korzystanie z listy dyskusyjnej, listy wracają z powrotem do serwera powodując niepotrzebne zamieszanie. Moderator nie jest w stanie określić czy adres jest już nieaktualny, czy są to tylko przejściowe kłopoty techniczne.
Aby wysłać list do członków listy dyskusyjnej
Należy zadbać, aby własny, aktualny adres pocztowy znajdował się na liście subskrybentów, zredagować list i wysłać na adres: sage@tomcat.wroclaw.pl
Aby odpowiedzieć na list otrzymany z listy dyskusyjnej
- Jeśli odpowiedź ma być rozesłana do wszystkich: wystarczy wybrać opcję Odpowiedz (reply) lub Odpowiedz wszystkim (reply all) programu pocztowego lub jako adres odbiorcy wpisać: sage@tomcat.wroclaw.pl, zredagować odpowiedź i wysłać. List zostanie rozesłany do wszystkich subskrybentów list SAGE.
- Jeśli odpowiedź ma być wysłana tylko do nadawcy: Jeśli wybierzemy opcję Odpowiedz (reply) czy Odpowiedz wszystkim (reply all) to należy pamiętać o zmianie adresu odbiorcy (który zostanie wprowadzany automatycznie i będzie to lista SAGE), na adres wybranego odbiorcy (konkretnej osoby). Bezpieczniej jest zredagować nowy list i poprzez schowek przenieść fragment listu, który ma być zawarty w odpowiedzi.
UWAGI
- Przystąpienie do stowarzyszenia SAGE nie jest równoznaczne z zapisaniem się do listy dyskusyjnej - należy o to zadbać samodzielnie. Część osób została zarejestrowana przez prezesa SAGE, ale powinny one także pamiętać o zgłoszeniu zmiany adresu poczty elektronicznej lub poinformować o zaprzestaniu korzystania z dotychczasowego adresu.
- Nie zawsze jest potrzeba odpowiedzi na list z listy dyskusyjnej do wszystkich zapisanych osób. Często wystarcza odpowiedzieć tylko nadawcy listu, lub w ogóle nic nie odpowiadać (np. odpowiedź w stylu “nie wiem”).
- Czasem odpowiedź może być interesująca dla wielu, ale bardzo obszerna, warto wtedy wysłać pełną informację osobie zainteresowanej, a do listy dyskusyjnej informację o możliwości udzielenia odpowiedzi lub pomocy.
- Warto także skorzystać z automatycznego sortowania listów, jakie oferują programy pocztowe. Można np. otrzymywać wszystkie listy z SAGE do wybranego katalogu (w MS Outlook Express definiuje się to poprzez opcję z menu programu: tools\ message rules\ mail).